Garn-hyldens Pixi-hue

Strikkeopskrift: Pixie-hue

Strikket på de geniale addi crasy trio / eller på strømpepinde 3.5. Begge dele kan købes i shoppen.

Garnet, jeg har brugt, er Det lækre GOTS certificeret Bio Balance – med 55 % uld og 45 % bomuld. Den er strikket med 2 tråde.

Størrelserne er vejledende og afhænger af strikkefasthed. Der kan strikkes med tyndere eller tykkere garn og pinde, hvorved huen bliver mindre eller større. 

Størrelse 0-3 mdr (3-6 mdr) 6-9 mdr (9-12 mdr) 12-18 mdr

Slå 80 (88) 96 (104) 112 masker op og fordel maskerne på pindene

1. Strik rundt i rib 2 ret, 2 vr til arbejdet måler cirka 5 cm. Dette bliver huens nederste kant, og du kan strikke det kortere eller længere, alt efter hvad du synes.

2. Strik dernæst *2 ret, mens de 2 vr strikkes sammen til én*, og fortsæt med 2 ret, 2 vr sammen omgangen rundt. Dette giver huen lidt facon i halsen, så den sidder bedre til.

Strik 2 ret, 1 vr til halsen har den ønskede længde.

Tag ud igen så du får *2 ret, 1 udtagn i lænken strikket dr vr, 1 vr*. Fortsæt omgangen rundt til der igen er 2 ret, 2 vr hele vejen rundt.

1. Strik en omgang 2 ret, 2 vrang men luk omgangens sidste 6 masker af. Her bliver hullet til ansigtet.

Fra nu af strikker du frem og tilbage på pindene i stedet for at strikke rundt.

1. pind: strik 4 ret, *2 vr, 2 ret*, gentag ** til du når omgangens sidste 4 masker. De sidst 4 masker strikkes ret og arbejdes vendes.

2.pind: strik 4 vr, *2 ret, 2 vr*, gentag ** til du når omgangens sidste 4 masker. De strikkes vr og arbejdet vendes.

3.pind: Strikkes som 1. pind.

4. pind: Strik 6 ret, *2vr, 2 ret*, gentag ** til du når omgangens sidste 6 masker. De strikkes ret og arbejdes vendes.

5.pind: strik 6 vr, *2 ret, 2 ve*, gentag ** til du når omgangens sidste 6 masker. De strikkes vr og arbejdet vendes.

6. pind: Strikkes som pind 4.

7. pind: Strik 8 ret, *2vr, 2 ret*, gentag ** til du når omgangens sidste 8 masker. De strikkes ret og arbejdes vendes.

8.pind: strik 8 vr, *2 ret, 2 vr*, gentag ** til du når omgangens sidste 8 masker. De strikkes vr og arbejdet vendes.

9. pind: Strikkes som pind 7.

Sådan fortsætter du med at strikke skiftevis yderligere 2 masker ret og 2 masker vr i begyndelsen og slutningen af omgangen på hver 4. pind. Mønstret fortsætter på denne måde: strik 3 pinde rib, der begynder med ret-masker, dernæst 3 pinde, der begynder med vrang og så videre.

Du strikker på denne måde til der ikke er flere masker at tage af. Nu lukker du af ved at strikke maskerne sammen, 1 maske fra hver pind, og lukker af, til du har lukket alle maskerne af.

Scroll til toppen

VI HOLDER FERIE I UGE 28 !! Men bestil gerne dine varer på websiden, i uge 28 og opnå gratis fragt, hvis du kan vente på levering til uge 29.
HUSK - udsalget er også gældende i uge 28 !! Så tøv ikke med at bestille.

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.